Pizza na wynos.

/

 

Pizza to specjalność kuchni włoskiej, jednak od wielu wielu lat króluje również na stołach lokali gastronomicznych w Polsce.

 

Szeroko rozpowszechniona forma jej podawania to tzw. "na wynos". Klient wybiera rodzaj pizzy, składa zamówienie telefoniczne i po ok. 30 minutach kierowca przywozi danie do domu.

 

Do transportu używa się pudełek kartonowych, najczęściej w kolorze szarym lub białym. Producenci oferują przeważnie dwa rodzaje kształtu: kwadratowy i kwadratowy ze ściętymi brzegami. Większy wybór mamy w kwestii jego rozmiarów – w zależności od wielkości pizzy mamy do wyboru małe, średnie a także duże pudła na tzw. pizzę familijną.

 

Dobrą praktyką jest wykonywanie nadruku na pokrywie pudełka. Stanowi to nasz wyróżnik oraz jest skuteczną formą reklamy. Treść nadruku powinna zawierać logo firmy oraz oczywiście dane teleadresowe. Tak na prawdę, im ciekawszy pomysł na nadruk tym skuteczniej przemawia on do klienta i zapada w jego świadomość. Wybierajmy raczej intensywne kolory – rzucające się w oczy.

 

Do pizzy zazwyczaj gratis lub za drobną dopłatą podaje się sosy. Najczęściej stosowane są transaprentne małe opakowania z wieczkami o pojemności 50 lub 80ml.

 

Przydatne okazują się również podpórki. Zapobiegają one przyklejaniu się pizzy do pokrywy pudełka, wzmacniają jego konstrukcję, oraz zapobiegają zgnieceniu w transporcie.

 

Istnieje wielu krytyków co do skuteczności przekazu tradycyjnej ulotki, również ja nie jestem jej 100% zwolenniczką. W tym przypadku jednak nie wyobrażam sobie, żeby dostawca pizzy nie zostawił klientowi wraz z pizzą ulotki zawierającej wykaz serwowanych przez lokal dań oraz dane kontaktowe.

 

  • 23 października 2015