Opakowania do dań na wynos.

/

Właściciele barów typu fast-food często zadają sobie pytanie: jak uatrakcyjnić swoją ofertę i zachęcić klientów, by skorzystali z jego oferty. Odpowiedź jest prosta - poza tym, aby danie było świeże i smaczne, istotna jest dla nas też forma w jakiej jest ono podane. Większość Polaków to wzrokowcy, ludzie dla których aspekty wizualne odgrywają ważną rolę przy dokonywaniu wyborów.

Do niedawna frytki, hamburgery czy kanapki były pakowane w najtańsze papierowe opakowania (białe lub szare). Sytuacja powoli zaczęła ulegać zmianie w latach 90-tych, kiedy to w naszym kraju pojawiły się pierwsze sieciówki serwujące dania typu fast-food. W lokalach tych dania serwowane były w opakowaniach o znacznie wyższej jakości, pojawiły się wreszcie kolory!

Od tego momentu powoli, choć sytematycznie, opakowania zaczęły odgrywać coraz większą rolę. Producenci prześcigają się w pomysłowości co do nowinek w tym zakresie.

Współczesne opakowania na "fast-food-y" są wygodne, nowoczesne, przystosowane do spożywania dań zarówno w lokalu jak i „w biegu” - zgodnie z ideą modnego trendu określanego nazwą "street food".

Bardzo ważną funkcję spełnia treść nadruku. Nie rzadko spotykamy opakowania z nadrukiem spersonalizowanym. Mam tutaj na myśli logo firmy a także dane teleadresowe. Dla właściciela punktu gastronomicznego jest to dodatkowy koszt, jak pokazują jednak wyniki badań warto go ponieść. Jest to coś co stanowi nasz wyróżnik: tylko my podajemy danie w takim opakowaniu. Nadruk ten jest też nośnikiem treści reklamowej – z pewnością skuteczniejszym niż tradycyjna ulotka.

Istotnym spostrzerzeniem odnośnie zmian w sferze opakowań jest również mocny zwrot w kierunku ekologii. Praktycznie wszędzie, tam gdzie wcześniej występowały tworzywa sztuczne, wprowadzono ich ekologiczne odpowiedniki.

Dobrym przykładem są kubki do napojów gorących. Popularne do niedawna styropiany zostały wyparte przez kubki papierowe coraz częściej te z podwójną ścianką t.zw. "double wall".

Nowości pojawiły się też w zakresie zamykania opakowań. Na popularności coraz bardziej zyskują urządzenia do pakowania na gorąco, tzw. zgrzewarki, wypierając tradycyjne wieczka.

Ostanie moje spostrzeżenie dotyczy sztućców jednorazowego użytku. Również na tym polu można zobserwować pozytywne zmiany. Coraz rzadziej mamy do czynienia z najtańszymi białymi nożami i widelcami. Współczesny rynek proponuje trwałe sztućce transparentne, a nawet srebrne czy złote do złudzenia przypominające te prawdziwe.